1402-11-18 08:59
485
0
88704
در نشست استاندار گلستان با اصحاب رسانه انجام شد؛

واکاوی رهاورد سفر رئیس‌جمهور به گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه آغاز شد و که ۹۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه زیرساخت‌های برق بود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بهانه‌ای برای تقدیر از فعالان عرصه رسانه با حضور استاندار گلستان شد و در این نشست مسئولان استان ابعاد جدیدی از دستاوردهای این سفر را ارائه کردند.

علی‌محمد زنگانه در این نشست به موضوع رشد اقتصادی گلستان اشاره کرد و این خبر خوش را داد که رشد استان از منفی پنج به سه درصد رسیده است و این رشد هشت درصدی بیانگر ارتقای رشد متوازن اقتصادی استان به‌شماره می‌رود.

استاندار گلستان همچنین در این نشست به توزیع عادلانه فرصت‌ها تاکید کرد وهدف از این اقدام را توزیع عدلانه سرمایه و جلوگیری از محرومیت عنوان کرد.

زنگانه بیان کرد: رشد گلستان در چهار بخش صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به همراه استان‌های سمنان و قم مثبت است و این نشان همت مسئولان این استان برای فقرزدایی است، علاوه بر آن در دولت سیزدهم نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین کشور رسید و فاصله معنادار پیشین به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

استاندار گلستان تاکید کرد: سال گذشته ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شد و امسال هم پیش بینی تحقق آن وجود دارد و در شاخص سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی نشان می‌دهد گلستان در حال حرکت به سمت چشم انداز اولیه و تحقق سرمایه‌گذاری ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی است.

سیدمهدی مهیایی نیز در این نشست بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه آغاز شد و که ۹۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه زیرساخت‌های برق بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: همچنین ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در بخش‌های زیرساختی، آب و فاضلاب و برق به بهره‌برداری رسید.

مهیایی ابراز داشت: اولویت دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان از هزار و ۲۰۰ پروژه به ۸۰۰ مورد رسیده که تکمیل آنها در اولویت قرار دارد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان؛ براساس ارزیابی انجام‌شده توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از مجموع ۳۵ شهرداری در گلستان، ۲۰ شهرداری حائز رتبه عالی شده و پنج شهرداری به رتبه خوب دست پیدا کردند.

عفت همدم نیز بیان کرد: با توجه به مشکلات استان در زیرساخت‌های آب و برق، بیشترین سهم اعتبارات مصوب سفر دوم رئیس جمهور به گلستان معادل ۶۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو اختصاص یافت که از مجموع ۱۳۰ طرح و پروژه مصوب سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، ۴۴ مصوبه مربوط به تکمیل مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بود که تکمیل پروژه سد نرماب، آقدکش و وشمگیر از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

رئیس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۱۱۸ مصوبه در نظر گرفته شده بود که مجموع اعتبارات آن به ۲۶۰ هزار میلیارد ریال است که از این میزان ۱۲۳ هزار میلیارد ریال مربوط به اعتبارات عمرانی و ۱۳۷ هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اشتغالزا، ازدواج جوانان و تسهیلات قرض‌الحسنه بود.

همدم بابیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به گلستان محقق شده است، ابراز داشت: از مجموع ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در سفر نخست هیات دولت به گلستان، بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال محقق شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بیش از ۲۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال یعنی بیش از تعهد محقق شده است و این نشانگر توجه دولت به مسئله جوانان است.

وی ابراز داشت: پروژه بزرگ خلیج گرگان، بهره‌برداری از فاز نخست فاضلاب گنبدکاووس، بهره‌برداری از پتروشیمی گلستان، احیای بیش از ۱۳۰ کارگاه نیمه‌تعطیل و غیرفعال را بخشی از دستاوردهای سفر نخست رئیس جمهور به گلستان است.

همدم زهکشی ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، افتتاح بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور، تکمیل ۴۰ مدرسه از تعهدات سفر رییس جمهور، استانداردسازی ۴۲۰ کلاس درس، ایجاد ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی و بهره‌برداری از فاز یک مجتمع توانبخشی ایثار را از جمله دیگر دستاوردهای دیگر سفر رئیس جمهور به گلستان برشمرد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.